GCN

Zwiększamy zasięg marek. Działamy międzynarodowo.
Współtworzymy GCN, niezależną grupę, skupiającą agencje komunikacji marketingowej z Europy i USA.

GCN to unikalna, bo oparta na trwałych relacjach, platforma wymiany fachowych doświadczeń, która jest dla nas źródłem wiedzy, stawiającej usługi naszej firmy na wyższym poziomie. Dzięki wsparciu naszych partnerów z GCN  jesteśmy zdolni kreować przekaz na wiele rynków. W krótkim czasie możemy też przeprowadzić badanie percepcji przekazu marketingowego oczami klientów z innych krajów.
Raz do roku wymieniamy swoje doświadczenia podczas wspólnych warsztatów, odbywających się w różnych krajach (krótkie fotorelacje z nich poniżej).

W 2015 roku gospodarzem spotkania będzie nasz szwedzki partner SONER.

Duesseldorf – Erkrath 2017

Erkrath leży na przedmieściach Duesseldorfu i jest siedzibą naszego agencyjnego partnera – Schlasse GmbH. Ciekawostką jest to, że to tutaj, w dolinie Neanderthal, w 1856 wykopano człowieka neandertalskiego (nazwa doliny pochodzi od XVII-wiecznego pastora Joachima Neandera, którego nazwisko  znaczy „nowy człowiek”). Nas nie zajmowała jednak przeszłość. Interesowała nas przede wszystkim przyszłość, a w szczególności komunikacja, w której dominują nowe media. Ten temat zdominował większość naszych prezentacji.

Trensum 2016 (Szwecja)

Niezwykłe spotkanie w niezwykłym miejscu. Gospodarz spotkania – Mats, postanowił zaprosić nas na niewielką wyspę na Morzu Bałtyckim na terytorium Szwecji. Po raz pierwszy w historii GCN udaliśmy się na miejsce spotkania… motorówką. Realizacja oficjalnego programu przerywana była miłymi spacerami, które pozwalały na szybką regenerację i sprzyjały koncentracji podczas spotkania. Chętnie wszyscy tu wrócimy, by porozmawiać o komunikacji i nie tylko….

Nottingham 2014

Komunikacja musi być celna jak strzała Robin Hooda! Takie są wnioski z
kolejnej konferencji GCN, która odbyła się w malowniczym Nottingham -
mieście znanym z historii o legendarnym łuczniku.
Tegoroczne spotkanie, którego gospodarzem była agencja Freestyle, odbyło się
pod hasłem digital marketingu i social media. Obszary te z roku na rok
zyskują coraz większe rynkowe znaczenie. Zgodnie z hasłem GCN „Extending
your reach” celujemy więc w digital signage, aplikacje mobilne i nowe media
społecznościowe, aby zgodnie z domeną „Extending your reach” zwiększać
zasięg marek!

Zobacz galerię zdjęć ze spotkania GCN 2014:

 

Den Dungen 2013

Myślimy globalnie, działamy lokalnie. Tym razem spotkanie odbyło się w małej, ale za to bardzo malowniczej, niderlandzkiej miejscowości – Den Dungen. To tutaj powstają historie o globalnym zasięgu. Nasz partner, firma GREEN, specjalizuje się w komunikacji marketingowej dla nowoczesnego rolnictwa.

W tym roku spotkanie składało się z warsztatów oraz sesji SPEED DATING  z udziałem marketingowców oraz klientów holenderskich zainteresowanych eksportem. Wszystko w myśl misji GCN: Extending your reach.

Galeria:

Poznań 2012

Zwiększamy zasięg marek!

Pod takim hasłem w dniach 20-21 września br. odbyło się kolejne spotkanie niezależnej grupy agencji komunikacji marketingowej – Global Communication Network – GCN.

Dobra marka oznacza szansę ekspansji zagranicznej. O sukcesie zagranicznym decyduje w dużym stopniu odpowiednia strategia oraz lokalizacja przekazu (chodzi m.in. o uwarunkowania kulturowe i geograficzne). Pomagają w tym rozwiązania opracowane przez marketingowców GCN, którzy od 10 lat spotykają się w ważnych ośrodkach gospodarczych, aby wymieniać know-how oraz omawiać zrealizowane projekty. Do tej pory spotkania odbyły się m.in. w Chicago, Yorku, Amsterdamie, Paryżu, Sevilli, Malmö, Berlinie oraz w Poznaniu.

Spotkanie odbyło się w dwóch częściach i wyjątkowych miejscach: pierwsza – sesyjna, zorganizowana została w centrum innowacji, designu i kreatywności CONCORDIA w Poznaniu. Druga część to „case study tour”; goście udali się do Mierzęcina. Wizyta w tym niezwykłym miejscu była połączona z prezentacją oferty Pałacu Mierzęcin, jako przykładu przedsiębiorczości, innowacyjności i designu.

Gospodarzem spotkania była firma Horsefield – business design & communications.

Galeria:

Chicago 2011

Na przełomie sierpnia i września br. odbyło się „transatlantyckie” spotkanie GCN, której gospodarzem była agencja Rhea&Kaiser z siedzibą w Chicago (USA).

Wietrzne Miasto przywitało nas śródziemnomorską aurą. Gorące merytorycznie było też całe spotkanie. Pierwsza część przebiegała w chicagowskiej siedzibie Rhea&Kaiser, druga w siedzibie głównej – Naperville, a ostatnia – wyjazdowa, w targowym miasteczku Progress City (udział w targach Farm Progress).

Co słychać? Zarządzanie informacją – to się liczy!

Komunikacja dojrzała. Nie ma mowy o komunikacji marketingowej bez nowych technologii. Oto na naszych oczach spełnia się wizja społeczeństwa informacyjnego prof. Wojciecha Cellarego. Przewagę mają te firmy, które potrafią zarządzać informacją. Nieważne, czy mamy do czynienia z firmą produkującą środki ochrony roślin, firmą odzieżową, czy uniwersytetem – liczy się dotarcie z właściwymi informacjami do właściwych osób. Dlatego niemal wszystkie agencje należące do GCN wprowadzają do swojej oferty aplikacje mobilne – również firma Horsefield zaprezentowała w Chicago swoją nową ofertę w tym zakresie – pod hasłem „Mobilizujemy się dla Ciebie”.

Spotkanie obfitowało w okazje do wymiany doświadczeń oraz dyskusji. Wieczorami mogliśmy zanurzyć się w tętniącym wydarzeniami kulturalnymi mieście. I choć Ameryka leży za oceanem – wszyscy czuliśmy rytm globalnej wioski.

Już za rok kolejne spotkanie, tym razem ponownie w Polsce i połączone z obchodami 20 lat działalności naszej firmy. Już teraz zapraszamy, bo szykujemy kilka interesujących wydarzeń.

Galeria:

Sevilla 2010

W dniach 18-20 listopada spotkaliśmy się w Sevilli – stolicy Andaluzji. Hiszpania powitała nas niemal arktycznym chłodem, który nie dał się nam we znaki tylko dzięki gorącemu przyjęciu przez organizatorów.

Gospodarzem spotkania był partner GCN – agencja Plataforma, mająca swoje biura w Madrycie, Almerii, Granadzie, Maladze oraz Sevilli.

Tradycyjnie największym zainteresowaniem cieszyły się prezentacje case-study wszystkich agencji. Wnioski im towarzyszące dotyczyły głównie coraz większej integracji mediów tradycyjnych z narzędziami on-line.

Ważnym punktem tegorocznego spotkania było także podsumowanie działań, jakie w ramach GCN prowadziliśmy dla firmy KUHN, która w mijającym roku wdrożyła swoją nową strategię komunikacji. Została nam ona zaprezentowana podczas poprzedniego spotkania GCN w Tuluzie, przez francuską agencję Hickory obsługującą centralę firmy. Naszym zadaniem była adaptacja przygotowanej kampanii na rynek polski.

Poza tym – zmiany! Dołączyła do nas włoska agencja – TheOthers, którą reprezentował Luc Bourdon (poprzednio L’espiritHB). Uruchomiona została także nowa strona GCN: www.go-gcn.com. Działamy pod nowym hasłem: GCN. Extending your reach. Naszą ofertę kierujemy do klientów wchodzących na nowe rynki europejskie i do USA lub szukających partnera oferującego obsługę międzynarodową w zakresie komunikacji marketingowej.

Galeria:

Tuluza 2009

W dniach od 11 do 13 listopada 2009 miało miejsce spotkanie agencji GCN (Global Communications Network), której Horsefield jest częścią. Tegoroczne spotkanie odbyło się w Tuluzie (Francja).

Gospodarzem spotkania była grupa agencyjna Territoires Conseil – partner GCN zrzeszający kilkanaście francuskich agencji. Swoim zasięgiem grupa Territoires Conseil obejmuje teren całej Francji, a przewodniczy jej Frédéric LEONARD, dotychczasowy szef Hickory, która przynależy do GCN niemalże od początku.

Territoires Conseil doskonale odnalazła się  w nowej roli. Mając na uwadze potrzeby zarówno ciała jak i ducha uczestników, równie profesjonalnie moderowała dyskusje i agencyjne prezentacje, co zaznajamiała z francuską kuchnią i sztuką uprawy winorośli (wizyta w winnicy Chateau Plaisance). Wśród uczestników spotkania w Tuluzie znaleźli się m.in. przedstawiciele agencji Apache i Hickory (grupa Territoires Conseil, Francja), Green (Holandia), Plataformy (Hiszpania), Schlasse (Niemcy), R+K (USA) i Horsefield (Polska).
Konkluzją spotkania było wskazanie na fakt, że dzięki przynależności do struktury GCN lokalne agencje mogą z powodzeniem konkurować na lokalnych rynkach  z agencjami sieciowymi, bądź z nimi współpracować. Przykładem to potwierdzającym jest współpraca agencji Plataforma z McCann w Hiszpanii.

Galeria:

York 2008

Kolejnym miastem, które gościło szóstą już konferencję Global Communications Network był York, zaś gospodarzem spotkania – agencja Colbear, która w imieniu partnerskich agencji z Polski, Anglii, Niemiec, Holandii, USA, Włoch, Szwecji i Hiszpanii powitała nowego uczestnika forum, reprezentanta Francji, Territories Conseil.

Szefowie agencji partnerskich przez dwa dni wymieniali się doświadczeniami, debatowali m.in. na temat zmian zachodzących w ich agencjach, odnieśli się do problemów branży reklamowej wynikających z kryzysu finansowego, a także podjęli decyzję co do wyraźniejszego zaznaczenia swojej obecności w Internecie poprzez stworzenie nowego portalu poświęconego działalności GCN i zrzeszonych agencji. Uwagę skupiono również na możliwościach dalszego rozwoju GCN, zarówno poprzez eliminację barier językowych, jak i pozyskiwaniu nowych partnerów do współpracy.

Galeria:

Berlin 2007

Spotkanie agencji należących do GCN odbyło się w dniach 30-31 października
w Berlinie. Gospodarzem konferencji była agencja Schlasse für Kommunikation.

Po raz kolejny przez dwa dni wymienialiśmy się doświadczeniami i owocami naszej agencyjnej pracy. Każda z agencji przygotowała dwie prezentacje. Pierwsza z nich to tzw. „agency update”, podczas którego przedstawialiśmy główne założenia strategii firmy, zmiany kadrowe oraz wiodące projekty realizowane przez poszczególne agencje. Druga prezentacja dotyczyła wybranych case study, obejmujących briefing strategiczny, koncept kreatywny oraz realizację.
Bardzo cieszy fakt, że wszyscy zanotowaliśmy rozwój, który przejawiał się przede wszystkim zwiększeniem kompetencji. Nasze firmy zrealizowały szereg bardzo ciekawych projektów, których wspólną cechą jest zintegrowane spojrzenie na komunikację.

Galeria: